www.ka3ba.com

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

www.ka3ba.com

www.ka3ba.com

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

لبيك اللهم لبيك لبيك لا شريك لك لبيك ان الحمد و النعمة لك والملك لا شريك لك

ادخل قسم طلبات الاشراف و اطلب في الموضوع المثبت داخل القسم لاشرافك علي القسم اللي بتحبه و سوف يتم تعينك في الحال مع تحيات ادارة الموقع
تم و بحمد الله عمل موقع محرك بحث لمنتديات الكعبة http://funnylogo.info/engines/Google/White/ka3ba.com.aspx

عايز تنتقم من اللى سرق محمولك !! انا هاقولك تعمل اية خش و مش حتندم

ahmedpinkpn
    ahmedpinkpn
    مشرف
    مشرف

عايز تنتقم من اللى سرق محمولك !! انا هاقولك تعمل اية خش و مش حتندم Empty عايز تنتقم من اللى سرق محمولك !! انا هاقولك تعمل اية خش و مش حتندم

مُساهمة من طرف ahmedpinkpn 5/7/2010, 11:12 pm

اخوتى الاعزاء
    الحمد للة لسة ماحصلتش معايا حتى الان ولكن الاحتراس واجب وربنا يستر الواحد مش عارف هايعيش ازاى من غير موبيل
    وهاهى طريقة تخلي الي سرق موبايلك يرجعه لك او تحرق دمه
    قبل ان تفقد موبايلك هذه مهمه جداً لجميع اصحاب الموبايلات احفظ الرقم التسلسلي للجهاز ال Serial Number
    فيمكنك في حالة سرقة الموبيل الاتصال على شركة الاتصالات وإعطائهم الرقم التسلسلي للجهاز بحيث يوضع هذا الرقم في
    القائمة السوداء لدى الاتصالات ومهما وضع السارق من شرايح في الجهاز فلن يعمل لان رقم الجهاز اصبح في.... الباي باي , ولاتستهينون بالرقم سجلوه

واليكــم الطريقـــة
    إذا أردت أن تعرف الرقم التسلسلي ال Serial Number الخاص بجهازك
    اضغط على الارقام التالية
    نجمة *
    ثم مربع #
    ثم صفر
    ثم 6
    ثم أضغط مربع مرة أخرى #
    سيظهر لك رقم مكون من 15 خانة على شاشة الجهاز هذا هو الرقم التسلسلي ... سجلة في مكان آمن

وفي حالة سرقة جهازك تتصل على شركة الاتصالات وتعطيهم الرقم التسلسلي فيتمكنوا من اقفال جهازك بالكامل
    وبالتالي حتى لو حاول السارق تغيير الشريحة فالهاتف لن يعمل معه .. وبكل بساطه تحرق دمه .... زي ماحرق دمك
    وأتمنى ان تنال اعجابكم ولو كل واحد عمل كدة
    باذن اللة السارقين هايبطلوا سرقة واهة نكسب فيهم سواب

تم بحمد الله

الوقت/التاريخ الآن هو 28/3/2024, 2:34 pm